Archiweb

Jesteś architektem lub projektantem wnętrz?

Opublikuj swój projekt na archiweb.pl

Skuteczna reklama firmy architektonicznej – cz. I

Great news – Businesswoman recieves great news on the phone

W przypadku efektywnej reklamy biura projektowego lub firmy działającej w podobnej branży, należy rozdzielić podejmowane działania na te, które są właściwie obowiązkowe oraz te dodatkowe. Chociaż to właśnie druga grupa aktywności w dużej mierze decyduje o budowaniu przewagi nad konkurencją, nie wolno zapomnieć o czasem wręcz oczywistych, lecz zwyczajnie niezbędnych działaniach promocyjnych. To właśnie one zostały zaprezentowane poniżej, kolejne zaś kroki ku skutecznej reklamie usług architektonicznych poznamy w kolejnym tekście z cyklu.

Skuteczna reklama firmy architektonicznej – działania niezbędne:

Krok 1 – Eksponowanie firmowego loga

Choć wydaje się to oczywiste, warto na wstępie podkreślić, że firma od początku swojego istnienia powinna posiadać logo. Co więcej, najlepiej jeżeli znak identyfikacji wizualnej będzie się pojawiać nie tylko na stronie internetowej studia projektowego, lecz także we wszelkich materiałach promocyjnych. Dobrze dobrane logo, zwłaszcza w przypadku firmy, której działalność wymaga kreatywności przy realizacji usług, może okazać się doskonałą wizytówką świadczącą o jej profesjonalizmie i wiarygodności. Już sam fakt, że przedsiębiorstwo wyróżnia się spójną, dobrze dobraną do obszaru działalności identyfikacją wizualną, może budzić zainteresowanie i wiarygodność wśród potencjalnych klientów.

Krok 2 – Rozdawanie wizytówek

Niejedna osoba uważa pewnie, że wizytówki to forma reklamy, która powoli odchodzi do lamusa. Rzeczywiście, większe pole do popisu dają różne formy aktywności firmy w Internecie, jednak wciąż nie brakuje osób, które doceniają fakt, że dana osoba stara się o jej zainteresowanie poprzez osobiste wręczenie kart biznesowych. Wizytówki warto zostawiać też w lokalach i instytucjach, gdzie pojawiają się potencjalni klienci firmy, tj. np. w agencjach nieruchomości, w biurach deweloperskich czy tez urzędach miejskich.

Krok 3 – Strona internetowa

Profesjonalna strona internetowa firmy to w dzisiejszych czasach nie tyle zaleta, co konieczność. Jak więc sprawiać, aby tego rodzaju wizytówka wyróżniała się na tle konkurencji? Warto zadbać o interaktywność witryny. Oprócz zamieszczenia informacji o samej firmie i oferowanych przez nią usługach, dobrze jest dodać w widocznym miejscu odnośnik do fanpage na Facebooku itp. Nie od dziś obecność w portalach społecznościowych uważana jest za niezwykle efektywną metodę promocji i budowania pozytywnego wizerunku firmy.

W przypadku studia architektonicznego, nie można też zapomnieć o zakładce na stronie, gdzie zaprezentowane będzie portfolio. Przykłady zrealizowanych prac są lepszą rekomendacją jakości usług, niż tysiące słów opisujących zdobyte certyfikaty i odznaczenia. Zaprezentowane w portfolio koncepcje są przecież naocznym świadectwem tego, czy styl i sposób projektowania trafia w gust potencjalnego klienta.

>>> Załóż darmowe konto 

Krok 4 – Tradycyjna reklama

Choć sprawdza się powszechna opinia, że jeżeli czegoś nie ma w Internecie, nie ma tego w ogólne, nie warto ignorować także tradycyjnych form reklamy. Wciąż duża grupa osób za bardziej wiarygodne źródła przekazu uważa radio, gazety czy telewizję, więc promowanie się za ich pośrednictwem może przynieść wymierne skutki.

W przypadku firmy architektonicznej, najbardziej zasadna będzie z pewnością reklama w gazetach (codziennych i/lub branżowych). Drukowane materiały pozwalają bowiem zaprezentować będące najlepszą reklamą danego studia wizualizacje lub realizacje projektów. Zasięg odbiorców promowanego ogłoszenia czy płatnego artykułu warto dobrać w zależności od obszaru działalności firmy. Przykładowo, gdy biuro dociera do klientów w całym kraju, złym pomysłem będzie ograniczenie się wyłącznie do wzmianki w lokalnej prasie.    

Reklama telewizyjna jest wyjątkowo kosztowna, lecz w przypadku firm o dużym budżecie może okazać się trafionym pomysłem na wyróżnienie się wśród konkurencji. Telewizyjne spoty biur architektonicznych należą do rzadkości, więc są one dobrym sposobem na zwrócenie uwagi swoją ofertą. W przypadku firm o mniejszym budżecie, warto rozważyć darmową prezentację na kanale youtube – należy przy tym pamiętać o rozpowszechnieniu w sieci jak największej ilości odnośników do opublikowanego materiału.

Czy ten artykuł był ciekawy?

Oceń!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Total
0
Shares
Comments 1
  1. Jeśli szukacie pomocy w kwestii reklamy zewnętrznej to polecam PRO-KOMP – są najlepsi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Prev
Intermode: Kyneton Residence
Kyneton Residence

Intermode: Kyneton Residence

Rezydencja autorstwa biura architektonicznego Intermode powstała na będącym

Next
Jensen & Skodvin Arkitektkontor: Hotel Panorama
Hotel Panorama

Jensen & Skodvin Arkitektkontor: Hotel Panorama

Właściciele hoteli na całym świecie próbują coraz to odważniejszych

Zobacz również